حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری راد ظهر امروز در جمع اعضای ستاد مراسم معنوی اعتکاف به حضور معتکفان در سنوات گذشته استان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال۱۴۳۹ هجری قمری هشت هزار و ۸۴۲ نفر در این مراسم معنوی در سطح استان شرکت کردند که از این تعداد دوهزار و ۳۵۵ برادر و شش هزار و ۴۸۷ نفر خواهر بودند.

وی با بیان اینکه این تعداد معتکف در ۲۱ مسجد در سطح استان هرمزگان حضور داشتند، افزود: در سال ۹۶ قریب به ۱۸ هزار و ۲۵۱ نفر در مراسم اعتکاف شرکت کرده بودند که این آمار درایام اعتکاف سال ۹۷ به دلیل هم‌زمانی با نوروزبه ۸۰۰۰ نفر رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه در سال‌جاری همه تمهیدات لازم برای حضور معتکفین اندیشیده شده است، تصریح کرد: از همه ظرفیت‌های تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌های فرهنگی برای حضور حداکثری معتکفین استفاده خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد با اشاره به زمان ثبت‌نام از معتکفین بیان داشت: نام‌نویسی از علاقه‌مندان به حضور مراسم معنوی اعتکاف از ۱۰ اسفند۹۷ آغاز شده و مومنان خداجوی، می‌توانند با حضور در مساجد محل خود، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی از آمادگی مساجد سطح استان برای برگزاری سنت حسنه اعتکاف خبرداد و عنوان داشت: همه مساجد سطح استان اعلام آمادگی کردند و مساجدی که فاقد امام جماعت هستند، اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان آمادگی دارد در صورت نیاز و درخواست متولیان مسجد، مبلغان متخصص را به این مساجد اعزام کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، اعتکاف را فرصت مغتنمی برای خلوت گزینی با معبود بی همتا برشمرد و افزود: این ایام فرصتی برای خودسازی و تقویت روح و پاسخگویی به شبهات اعتقادی جوانان است و این مهم یکی از مطالبات جدی هر ساله معتکفین بوده که در لیست برنامه‌های اعتکاف تدوین شده است.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد، نوآوری در اجرای برنامه‌های فرهنگی را از رویکرد جدید ستاد برشمرد و گفت: تاکید شده است که فرصت بیشتری در اختیار معتکفین برای خلوت‌گزینی، اندیشیدن و تفکر معتکفین داده شود.

وی در ادامه افزود: حتی‌الامکان می‌بایست از برنامه‌های جانبی غیرضروری و تکراری در اجرای برنامه‌های فرهنگی صرفنظر شود و حجم فعالیت‌های به اندازه‌ای کاهش یابد زیرا موجب خستگی معتکفین می‌شود.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد بر امنیت مساجد برگزارکننده اعتکاف اشاره کرد و اذعان داشت: دستگاه‌های نظامی و انتظامی در این ایام‌البیض اعتکاف حضور جدی خواهند داشت و همه تمهیدات امنیتی با این دستگاه‌ها اندیشیده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بر همکاری بیش از پیش دستگاه‌های فرهنگی برای باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم اعتکاف تاکید و تصریح کرد: تعامل در اجرای برنامه‌های فرهنگی موجب رونق فعالیت‌ها می‌شود و انتظار است همه دستگاه‌ها مشارکت سازنده‌ای با ستاد اعتکاف داشته باشند.

نوشتن دیدگاه