حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر انصاری راد با بیان اینکه عید فطر یکى از دو عید بزرگ در سنت اسلامى است که درباره آن احادیث و روایات بیشمار وارد شده است افزود: ماه رمضان برهه‌ای است که مابعد خود را تولید می‌کند و در روز عید، انسانی جدید زندگی تازه خویش را آغاز می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: عید سعید فطر در کشورهای اسلامی صرف نظر از اشتراکات کشورهای اسلامی با رسوم گوناگون برگزار می‌شود، هر یک از کشورهای اسلامی به فراخور فرهنگی خاص، با جلوه های ویژه ای از آداب و سنن به استقبال این عید مشترک دینی می روند.

حجت‌الاسلام انصاری راد بیان داشت: در روز عید، ابعاد وجودی این انسان با انسان پیشین متفاوت است، او با درک و فهم گسترده ‏تری که به سبب یک ماه آموزش و ممارست، عمق و امتداد بیشترى یافته است؛ زندگی می‌‏کند.

وی اظهار داشت: هنگامی که ماه رمضان و روز عید به روزمرگی و عادت تبدیل می‌‏ شوند، طبیعی است که از مظاهر زندگی عادی تجاوز نمی‌کنند و در ظرف زمانی محدود خود متوقف می‌‏شوند، اما ماه رمضانی که از ارکان اسلام است و عید فطری که از اعیاد اسلامی است، خصوصیاتی کاملاً متفاوت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان به عیدفطر در قرآن اشاره و ابرازداشت: بامراجعه به قرآن شریف آیاتی را می توان یافت که به طور مستقیم و با کمی دقت بر عید فطر و آداب آن توجه دارند و نشان می دهند که این مسأله از دید قرآن پنهان نمانده است.

وی تأکید کرد: خداوند متعال در فرازی از آیه 31 سوره اعراف می فرماید: هنگام رفتن به مسجد زینت های خود را بردارید، این خطاب به همه فرزندان آدم به‌عنوان یک قانون همیشگی که شامل اعصار قرون می‌شود که زینت خود را به هنگام رفتن به مسجد با خود داشته باشید.

حجت‌الاسلام انصاری راد ادامه داد: بنابراین این جمله می تواند هم اشاره به زینت های جسمانی باشد که شامل پوشیدن لباس های مرتب و پاک و تمیز و شانه زدن موها، و به کاربردن عطر و مانند آن می‌شود، و هم شامل زینت های معنوی، یعنی صفات انسانی و ملکات اخلاقی و پاکی نیت و اخلاص.

وی با اشاره به سپری شدن ماه مهمانی خدا، گفت: با توسل به ائمه است که روزه ها قبول می شوند و نباید با دور شدن از ائمه مسیر را اشتباه برویم. مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه بیان داشت: در عید سعید فطر فرشته ای از آسمان منادی می دهد که گناهان حال و گذشته شما بخشیده می‌شود، حجت‌الاسلام انصاری راد اظهار داشت: در عید سعید فطر که روز تجمع سراسری میلیون ها مسلمان در تمام اقصی نقاط جهان و توجه به قدرت و استعداد و شرکت اسلام است، یادآور این امر است که مسلمین باید برای تحقق چنان آرمان مقدس و والایی از چنین روز بزرگی کمال استفاده را برده و عزت و اقتدار و هیبت اسلام را به دنیا نشان دهند و با اتحاد و یکپارچگی هرچه فزون تر بدان اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه عید فطر عید ستایش، بندگی و سپاسگزاری است، گفت: عید فطر روزی است که بندگان از درگاه حضرت باری تعالی جایزه دریافت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، عید فطر را عید بزرگ مسلمانان عنوان کرد و افزود: مردم باید اول از فرمان خداوند اطاعت کرده و سپس از رسول خدا و از کسی که صاحب زمان و ولی امر دوران بوده اطاعت کنند.

نوشتن دیدگاه