حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد عملیات فرهنگی حاج قاسم سلیمانی را در سه محور دانست و تصریح کرد: محور اول در مقابله با بیماری کرونا است که توسط موسسات و خانه های قرآنی فعالیت هایی انجام شده است.

وی افزود: موسسات و خانه های قرآنی با تقویت حضور مردمی و ایجاد انگیزه بیشتر با اعضای خود به صورت چهره به چهره عملیات میدانی را تقویت کنند و در مواجهه مستقیم با این بیماری بازدید و سرکشی از بیمارستانها و کادر درمان را کمک و یاری برسانند.

انصاری راد محور دوم عملیات فرهنگی و اجتماعی حاج قاسم سلیمانی را مواسات و همدلی عنوان کرد و گفت: مواسات و همدلی حرکت نهفته در دین و فرهنگ ما است که با فرمایشات مقام معظم رهبری احیاء شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به کمک های مومنانه گفت: کمک های مومنانه را از خود موسسات قرآنی شروع کنیم. آنچه مورد نیاز خود را به دیگران کمک کنیم نه آنچه که مازاد بر نیاز است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: فعالیت های موسسات و خانه های قرآنی کم رنگ شده را بیشتر و کمک های مومنانه و مردمی را در مرحله اول به اعضای موسسات قرآنی و بعد به خانواده های اطراف موسسه اعطا شود این امر مهم باید در فضای قرآنی عینیت پیدا کند.

حجت‌الاسلام انصاری راد محور سوم را عملیات شخصیت سردار شهید سلیمانی خواند و گفت: سردار شهید سلیمانی تاثیر بسزایی در سرنوشت منطقه داشت. این شهید والا مقام توانست با عشق و علاقه به انقلاب و مکتب حضرت امام و رهبری و با استفاده از تجربیاتش در برابر تهاجمات دشمن ایستادگی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکید کرد: باید تلاش کرد تا شخصیت این شهید را بیشتر برای نسل جوان، نوجوان و کودک معرفی کرد و این یک وظیفه است.

انصاری راد فضای مجازی را بهترین فرصت برای ارائه فعالیت های فرهنگی و قرآنی دانست و گفت: پویش های قرآنی در ارتباط با شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در سطح ملی در حال انجام است انتظار می رود در موسسات استانی در این زمینه تلاش هایی انجام شود.

وی با اشاره به ظرفیت های فراوان در حوزه فرهنگی و قرآنی استان هرمزگان گفت: برای مقابله عاقلانه با ویروس کرونا باید از همه ظرفیت های موسسات و خانه های قرآنی به نحو مطلوب استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به هشدار به موقع مقام معظم رهبری تاکید کرد: مردم می توانند نقش موثری در مقابله با بیماری کرونا داشته باشند و باید دوباره به میدان بیایند و با ایثار و فداکاری شور و اشتیاق را احیا کنیم.