حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان اظهار داشت: طرح کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط وزارت کشور در قالب تفاهم‌نامه به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده است.

وی در ادامه با بیان این که این طرح به صورت روحانی محور مدیریت و راهبری می‌شود افزود: پایگاه‌های اجتماعی در 13 نقطه شهر بندرعباس تشکیل شده که مدیریت این پایگاه‌ها بر عهده روحانیون است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح‌کرد: در اجرای طرح کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده خواهد شد.

 انصاری‌راد ادامه داد: با استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه‌های فرهنگی در اجرای این طرح سعی خواهیم کرد کارها را با هم‌افزایی این دستگاه‌ها به خوبی انجام دهیم تا خروجی مناسبی داشته باشد.

وی گفت: شهرداری، سپاه و بهزیستی از جمله نهادهای مجری طرح کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستند که می‌بایست از ظرفیت یکدیگر برای تحقق اهداف مدنظر این طرح بهره لازم را ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ابراز داشت: دستگاه‌های متولی اجرای طرح کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید برای رفع و کاهش این معضلات و آسیب‌ها در محلات از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند در صورت تحقق این مهم می‌توان جلوی افزایش روزافزون آسیب‌های اجتماعی را گرفت.

انصاری‌راد در ادامه اذعان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی بر روی سه آسیب اجتماعی اعم از طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی متمرکز شده است.

وی بیان‌کرد: روحانیونی که به عنوان مدیر پایگاه اجتماعی محلات معرفی می‌شود بایستی به صورت مستمر در منطقه داشته باشد و از ظرفیت معتمدین محلات بهره ببرد.مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ابراز داشت: در آینده‌ای نزدیک، نشستی را با هدف معرفی مدیران پایگاه‌های اجتماعی محلات با حضور استاندار هرمزگان برگزار خواهدشد.