به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان دوشنبه ۱۱ دی ماه ۹۶ در نخستین مجمع اساتید گفتمان دینی در استان هرمزگان با تأکید بر ضرورت برگزاری گفتمان‌های دینی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها، اظهارداشت: برگزاری گفتمان دینی کارآمد در رفع ابهامات و شبهات دینی نسل جوان جامعه اثرگذار است.
وی در ادامه، آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان از معضلات و آسیب‌ها را از اهم اهداف برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: هر چه میزان آگاهی و شناخت دانش‌آموزان و دانشجویان نسبت به معضلات و آسیب‌ها بیشتر باشد بهتر می‌توانند خود را از این آسیب‌ها دور کنند و فرد مؤفقی در جامعه باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، انتخاب موضوع و نحوه اجرا کردن گفتمان‌های دینی و بهره‌گیری از اساتید توانمند حوزوی و دانشگاهی را عامل مهمی در جذب مخاطب به آموزه‌های دینی دانست و گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی با هدف بصیرت‌افزایی به نسل جوان، یکی از برنامه‌های موفق در سازمان تبلیغات اسلامی است و اجرای این گفتمان‌ها نقش مهمی در ارتقای باورهای دینی و جلوگیری از اهداف دشمنان و فرهنگ غرب دارد.
انصاری‌راد، راه‌اندازی مجمع اساتید گفتمان دینی در استان هرمزگان را فرصتی مناسب و موثر در زمینه رشد و تعمیق باورهای دینی مردم، پاسخ به مطالبات مقام معظم رهبری و همچنین انسجام و یکپارچگی لازم و مدیریت مطلوب گفتمان‌های دینی در سطح استان هرمزگان است.
وی در پایان، رصد فرصت‌های تبلیغی و برنامه‌ریزی مناسب در حوزه گفتمان‌های دینی، هم‌اندیشی و مبادله یافته‌ها و تجارب علمی، پژوهشی و اجرایی، شبکه‌سازی گروه‌های تخصصی در برگزاری گفتمان‌های دینی و تشویق و معرفی گفتمان‌های موفق را از اهم راهبردها و سیاست‌های تشکیل مجمع اساتید گفتمان دینی در استان برشمرد.