به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در دیدار علی علامه زاده دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) و حجت‌الاسلام محمدعلی لبخندان دبیر علمی و همچنین حجت‌الاسلام احمد پهلوانی دبیر اجرای این کنگره، ضمن ارزیابی خوب اقدامات انجام شده درحوزه برنامه ریزی ها به منظور هرچه بهتر برگزار شدن کنگره بین المللی امنام سجاد(ع) گفت: کنگره امام سجاد(ع) ظرفیت، فرصت و امکان تبلیغی خوبی برای رشد و توسعه فرهنگ اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ ظرفیتی را به بزرگی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) سراغ نداریم که این گونه تدوام داشته باشد، افزود: این کنگره، نقش موثری در توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) داشته و ظرفیت بی نظیری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به روند رو به رشد کنگره امام سجاد(ع) تصریح کرد: این کنگره عظیم در کشور تحول زا بوده و نه تناه محدود به یک روز معین نیست بلکه برکات آن در طول سال ساری و جاری است. حجت‌الاسلام انصاری راد ابراز داشت: دستگاه های برگزار کننده کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در برای هرچه بهتر برگزار شده این کنگره، باید نقاط قوت و ضعف آن را بررسی و در جهت رفع آن بکوشند.

وی با اعلام آمادگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در برگزاری این کنگره به نحو احسن گفت: این اداره کل با دراختیار داشتن شبکه تبلیغی به‌عنوان بهترین ظرفیت برای اطلاع‌رسانی همچنین تشریح فعالیت های قبل، بعد و حین برگزاری کنگره امام سجاد(ع) از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بلا تاکید بر تغذیه فکری روحانیون تصریح کرد: روحانیون طرح هجرت و مستقر در روستاها نیز ظرفیت خوبی برای توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) هستند می بایست تغذیه فکری مناسبی در اختیارشان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام انصاری راد همچنین بیان کرد: در برگزاری دوره های آموزشی نیز باید یکی از سرفصل های آموزشی را با عنوان شناساندن ابعاد زندگانی امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه برای جامعه هدف اعم از ورحانیون و مسؤولان هیئات مذهبی، جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه دینی در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز در زمینه تبلیغ و اطلاع‌رسانی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) مشارکت خواهد داشت گفت: موسسات و خانه های قرآنی، سایت تبیان هرمزگان، اداره‌های تبلیغات اسلامی در شهرستان ها و مدیران دفاتر از دیگر ظرفیت هایی دراختیاز تبلیغات اسلامی هرمزگان است که در برگزاری کنگره امام سجاد(ع) می توان از آنها استفاده کرد.

جوانان نیازمند فرهنگ ناب اسلامی و ائمه اطهار هستد

در ادامه این دیدار، علی علامه زاده، دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با اشاره به رویکرد این کنگره گفت: از ابتدا کنگره امام سجاد(ع) بین‌المللی بود و مهمانانی از داخل و خارج کشور اعم از شیعه، سنی و مسیحی دراین کنگره حضور می یابند. وی، فعالیت در زمینه شناساندن ابعاد مختلف زندگانی امام سجاد (ع) را کار عظیمی دانست که کنگره امام سجاد (ع) آن را انجام می‌دهد و اظهار امیداوری کرد: بتوانیم در این راه دین خود را به ائمه اطهار (ع) ادا کنیم.

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) تاکید کرد: جوانان نیازمند فرهنگ ناب اسلامی و ائمه اطهار هستد و دنبال کردن حرکت های فرهنگی، بدون تردید بر دل جوانان و دوست داران دین و اهل بیت (ع) خواهد نشست.

علامه زاده از کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به‌عنوان نماد وحدت در استان هرمزگان نام برد و افزود: همه ما مسلمانان به نوعی وامدار ائمه هستیم.